-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49647 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

در احاديث،مامور به دوري كردن از تارك نماز شده ايم و گاهي نيز به نيكي كردن به مردم سفارش،اين دو را در حالي كه خيلي ها تارك نمازند.چگونه توجيه ميكنيد؟
احاديثي كه از ائمه(ع) صادر گرديده در موقعيت هاي مختلف و گوناگوني طرح شده اند و بايد با درك زمينه صدور حديث و هم چنين مخاطب آن و نگاه به اصول كلي اسلام در روابط اجتماعي به تجزيه و تحليل آن احاديث پرداخت. آن چه كه مسلم است و در آيات قرآن نيز به آن اشاره بلكه تصريح شده است برخورد مناسب وخوب از راه هاي بسيار سازنده در تبليغ دين است . حضرت موسي(ع) در مقابل فرعون مامور به گفتاري نرم مي شود (قولا له قولا لينا) و پيامبر (ص) نيز در برابر مردم ({/Bفَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اَللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ {w1-6w}{I3:159I}/}) به واسطه فيض رحمت الهي برخوردي نرم و عاطفي داشته اند. بنابراين روي گشاده داشتن و با مهرباني درصدد هدايت ديگران بودن رسالتي پيامبر گونه است .اين مسأله با حديثي كه از امام صادق (ع) در مورد دوستي نكردن با كسي كه به نماز اهميت نمي دهد منافات ندارد. زيرا مسأله دوستي و موءانست و هم راز شدن موضوعي بالاتر از روابط متعارف است .اگر بناست انسان دوستي صميمي داشته باشد ولي به نماز اهميت ندهد روشن است كه در اغلب موارد بر دوست خود تأثير سوء خواهد گذاشت و او را نيز به راه خود خواهد كشيد. بنابراين خوش برخورد بودن و حتي مهرباني با مردم منافاتي با آن ندارد كه اگر بناست دوستي براي خود برگزينيم از بين كساني باشد كه به نماز اهتمام مي ورزند. در مورد دوستانتان اگر مي دانيد كه حفظ رابطه با او ممكن است در اصلاح او موءثر باشد رابطه را حفظ نماييد واگر احتمال مي دهيد كه نتيجه معكوس باشد رابطه دوستانه خود را قطع كنيد گرچه در برخوردها با او گرم بوده و به او محبت نمائيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.